Kilka słów o mnie
Mam 21 lat, studiuję Analitykę medyczną. Uwielbiam zagłębiać się w tajemnice ludzkiego organizmu, przede wszystkim tego co jest związane ze zdrowym trybem życia. Oprócz tego jestem normalną, przeciętną kobietą - regularnie śledzę modowe trendy, bardzo często daje się porwać w zakupowy szał! Jeśli chodzi o hobby jest to przede wszystkim jazda konna ( jeżdżę od ponad 8 lat), muzyka i film. Będę więc pisać o wszystkim, ale czasami również o niczym. ;)
  • Wszystkich wizyt: 1737
  • Dzisiaj wizyt: 1
  • Wszystkich komentarzy: 7

Część I – Jak ustabilizować metabolizm?

Termin metabolizm jest ostatnio bardzo często używany – czy to w programach o zdrowym odżywianiu, czy tych dotyczących szybkiego odchudzania. Oczywiście jest to podstawa do zmniejszenia wagi ciała, ale również do polepszenia samopoczucia i zwiększenia energii.

Ogólnie można powiedzieć, że metabolizm to wszystkie procesy zachodzące w naszym organiźmie, które biorą udział w utrzymywaniu jego prawidłowej gospodarki. Nie będę się tu rozpisywała o żadnych szlakach metabolicznych, bo nie chcę tutaj robić mini encyklopedii. Skupię się na roli DOBREGO metabolizmu na nasze zdrowie.

Najważniejszy jest SEN!

Naukowo zostało już dawno wyjaśnione, że w czasie snu nasz organizm odpoczywa, układ pokarmowy również – jelita spowalniają swoją pracę (perystaltyka), uwalnianie enzymów jest zmniejszone. Jednym z największych błędów jakie robimy jest obiadanie się przed snem – zmuszamy nasz organizm do pracy w czasie, kiedy powinien odpoczywać! Co to powoduje? – spowolnienie metabolizmu -> rano wstajemy zmęczeni, niewyspani, nie mamy na nic ochoty.

Jedz 5 posiłków dziennie!

Jedzenie 5 posiłków dziennie w odstępach 2-3 godzin stabilizuje pracę organizmu. Ważne również jest żeby jadać o podobnych godzinach – wtedy nasz żołądek będzie wiedział, kiedy produkować enzymy trawienne. Ludzki organizm jest bardzo zorganizowany i uwierzcie mi, że byłybyście w szoku, gdybyście jadały regularnie – to pierwszy i najważniejszy krok do zrzucenia ZBĘDNYCH kilogramow i świetnego samopoczucia!

Pij dużo zielonej herbaty!

Zielona herbata pochodzi z Chin, ale w ostatnich latach robi furrorę na zachodzie. Dlaczego? Powodów jest bardzo wiele! Przede wszystkim jej regularne spożycie powoduje zwiększenie spalania tkanki tłuszczowej ( nawet o 17% !!!). Czytałam również o wielu badaniach jakie robi się nad zieloną herbatą, dotyczące jej pozytywnego wpływu na nowotwory, chorobę Alzheimera, stwardnienia rozsianego itd. W każdym razie – nalezy pić zieloną herbatę CODZIENNIE po minimum 2 filiżanki! Możecie zamienić zwykłą herbatę na zieloną, a nawet kawę! Ja jestem ogromna fanką tej odmiany herbaty, choć przyznam, że na początku trochę się krzywiłam pijąc ją… Jest dosyć gorzka. Ale znalazłam na to świetny sposób – wystarczy wycisnąc do filizanki troszeczkę soku z cytryny – efekt piorunujący! ;)

Woda, woda i jeszcze raz woda!

Noś ją zawsze przy sobie gdziekolwiek jesteś! Wszelkie procesy zachodzące w naszym organizmie potrzebują wody jako środowiska – jeśli będziemy jej dostarczały dużo naszym komórkom, metabolizm od razu ruszy z kopyta!

Przytoczyłam wam tylko kilka najważniejszych porad, które przyspieszą metabolizm. Jeśli chcecie znaleźc więcej, wystarczy zagooglować. ;) W kolejnym wpisie dotyczącym zdrowego odżywiania przybliżę rolę błonnika! Jeśli macie jakieś pytania – piszcie maile! Z przyjemnością na nie odpowiem. ;)

Pozdrawiam was ciepło i uciekam na drugie śniadanie – dzisiaj mix owoców z musli zalane jogurtem naturalnym.

Jedna odpowiedź na Część I – Jak ustabilizować metabolizm?

  • ~Agata mówi:

    Hej mam nadzieje ze Twoj blog bedzie sie rozkrecal.. zapowiada sie ciekawie. Wszystko to o metabolizmie juz wiem.. ale mam jeden problem, codziennie inaczej wstaje.. czasami moj dzien zaczyna sie o 6 a czasem nawet o 11.. jak myslisz czy to moze miec zly wplyw na moj metabolizm? Kiedy wstaje o 10 to zdarza sie ze jem tylko 2 lub 3 posilki w ciagu dnia.. Jak moge to wyregulowac?

Odpowiedz na „~AgataAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>